dijous, 25 de maig del 2017

La Maria Canals de 3r d'ESO guanya el premi St.Paul's de narrativa

La Maria Canals és una adolescent de quinze anys que actualment estudia 3r d'ESO al Col·legi Jardí. Fa ALCA literària, i com alguns dels seus companys, es va presentar al concurs literari de l'Escola Sant Paul's amb el seu relat titulat La memòria als teus ulls.

Després d'haver quedat finalista juntament amb quatre altres alumnes (de les quals una d'elles era la seva companya Alice), a finals d'abril la van convocar a la cerimònia de lliurament de premis, en la qual va ser proclamada com a guanyadora del concurs!

Li hem fet una breu entrevista per conèixer-la una mica millor:


Explica’ns en poques paraules com definiries el teu relat
És un relat que principalment tracta de dos homes que estan en una residència. Els dos són jueus i un comença a ser company d’habitació de l’altre i a partir d’aquí es fan molt amics. Considero que és un relat que transmet intriga ja que al final passa una cosa sorprenent.


Com se’t va acudir aquesta idea per a la història?
Doncs al principi vaig veure una pel·lícula, Remember, que em va fer començar a pensar idees que van acabar creant el meu relat.

Quant fa que escrius o que t’agrada escriure?

Sempre m’ha agradat escriure i escric des que vinc al col·legi, però a casa també hi dedico temps.

Llegeixes? Quin és el teu llibre preferit?

Llegeixo bastant, però menys del que m’agradaria. No tinc un llibre preferit fix, ja que m’agraden molts llibres i molt diferents. Ara, però, me n’estic llegint un que m’agrada molt, es diu After.


Penses que té alguna cosa a veure la teva animació lectora amb les teves ganes d’escriure?
Suposo que sí perquè sempre veus coses quan llegeixes que t’agraden i et planteges d’escriure-les tu també. A més, també fa que se t’acudeixin noves idees.

Et va sorprendre rebre el premi?

Sí, perquè ser finalista per a mi ja era un premi, ja que amb tanta gent i tantes històries presentades, ja estava contenta d'haver arribat a la final. Érem només cinc candidats finalistes entre tota aquella gent i em va sorprendre ser jo la guanyadora.

Estàs satisfeta del teu resultat i t’agrada el relat que has creat?
Sí, m’agrada molt el resultat. A part, el meu professor d'ALCA m’ha ajudat a corregir molts errors i penso que ha quedat una bona història.

Canviaries alguna cosa ara de la teva història?
Quan llegeixes algun llibre o un text, sempre hi ha alguna cosa que canviaries.

Com et sents quan escrius?
Quan començo a escriure se’m van acudint idees i no puc parar fins que em diuen "prou!", si no, continuaria escrivint.

Quins consells donaries a altres estudiants o joves que volen començar a escriure?
Jo els diria que si els agrada escriure, que tirin endavant. Que agafin un bolígraf i un paper i que comencin a fer-ho. Sobretot, que siguin crítics amb ells mateixos i llegeixin el que escriuen. També que llegeixin altres llibres, que també ajuda molt a corregir errors.

Què és el que recomanaries als teus lectors o a aficionats a l’escriptura?
Animo a qualsevol persona que vulgui escriure que faci el que li agrada. 

Persegueix els teus somnis, no? 
Exacte! 

Maria Medina i Mariona Pérez

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa la teva opinió