divendres, 17 d’abril del 2015

L'Esport Club Granollers


A la ciutat granollerina hi ha un bon nombre d'equips de futbol, però des de fa bastant de temps que l'Esport Club Granollers ha pres certa importància en el món futbolístic dins la comarca. Formen part d'aquest club centenari més de 300 jugadors repartits en diversos equips.  Cal destacar que  l'esforç i les ganes de treballar mai no s'esgoten entre els membres del club, i aquesta és la clau del seu èxit.

Entre les desenes d'equips que l'integren en destaca el Primer Equip, que actualment juga a Primera Catalana, i és el 1r classificat de la competició amb possibilitats màximes de fer l'ascens a Tercera Divisió; l'equip és liderat per Raúl Matito (explicat en una article anterior), professor de l'escola Jardí en l'àmbit d'Educació Física i gran entrenador de l'Esport Club Granollers.

Entre els molts equips que competeixen a les màximes categories de Catalunya, també cal destacar el Juvenil A, un equip que va afrontar la categoria de Preferent amb entusiasme per ascendir a Divisió d'Honor, en la qual s'hauria d'enfrontar al Barcelona, i a les potències catalanes més altes. Actualment al Juvenil A és portat per Rizaldos i ocupa la posició del 5è classificat.

L'organització del club en aquest anys ha estat satisfactòria, ja que els diferents coordinadors han estat treballant en el planter per tal de poder crear futures promeses en el món esportiu, des dels més petits (4 anys) fins als més grans (25 anys aproximadament). Una manera d'enfocar bé el funcionament del club no és únicament aconseguir triomfs i millorar els equips, sinó també formar i inculcar els valors de la companyonia, la humilitat, el respecte, la superació i el compromís; i quina millor manera de fer-ho que els entrenadors, coordinadors i directius siguin un exemple a seguir per als joves. 

De ben segur que molts de vosaltres tindreu certa curiositat per saber com s'inicia el procés dins del club, és a dir, com pots iniciar una carrera futbolística pròpia, per això us parlaré sobre el meu cas. 

Em dic Xavier Moyano, tinc 15 anys, i vaig començar a jugar als 4 anys a l'Esport Club Granollers; recordo que a aquella edat jo no competia contra altres equips, ja que era molt petit, però sí que entrenava amb un entusiasme immens. Als 6 anys ja vaig començar a competir en una categoria normal, com era la Primera Divisió, que ha estat on he passat gairebé tota la meva carrera fins ara. Personalment vaig veure que dels 10 als 12 anys vaig fer un salt jugant a Preferent, la màxima categoria en aquesta franja d'edat, jugant contra el F.C. Barcelona, l'Espanyol, o altres grans equips com podrien ser: el Cornellà, l'Adam... Va ser una experiència que recomano. També em va fascinar anar a la Ciutat esportiva del Barcelona, que és també un somni per a molts dels nens que practiquen aquest esport.
Xavier Moyano

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa la teva opinió