dijous, 31 de març de 2016

El futur dels automòbils

Avui en l'apartat tecnològic, parlarem sobre un dels fets que, possiblement, serà present en el nostre futur i que revolucionarà l'automoció de manera completa: els conductors dels automòbils no seran les persones, sinó un software informàtic, cosa que farà augmentar la seguretat i reduirà els accidents. 


Com us deveu estar imaginant, estem parlant dels cotxes autònoms, uns automòbils que, per mitjà de sensors, receptors i d'un software informàtic, seran capaços de conduir-se sols al destí que nosaltres vulguem sense haver-los de controlar.

Però, com s'ho fan per poder funcionar tots sols?

Els cotxes autònoms tot i ser fabricats per empreses diferents tenen sistemes i funcionaments pràcticament iguals, ja que tots es basen en l'orientació GPS per funcionar. Totes les seves prestacions reponen a les preguntes següents:

On sóc?

El cotxe és capaç de processar un mapa, i amb informació detectada gràcies als sensors pot determinar on es troba arreu del món. El cotxe sap en quin carrer és, i sobre quin carril i direcció circula.

Què m'envolta?

Els sensors l'ajuden a detectar els objectes que l'envolten, i el programa que controla el vehicle els classifica segons la mida, ombra i moviment. És capaç de saber si allò que té a prop és, per exemple, un vianant o un ciclista.

Què passarà a continuació?

El programa és capaç de preveure com actuaran els objectes que l'envolten, com per exemple si un vianant o un ciclista creuarà el carrer.

Què faig?

El vehicle variarà la velocitat i la trajectòria, també esquivarà el vianant o el ciclista, per tal que no prenguin mal. El vehicle també respon als senyals de trànsit i condueix de manera autònoma al 100%.


Ara que ja en coneixem una mica el  funcionament, passem a veure alguns dels projectes que s'estan desenvolupant.


Actualment ja hi ha diversos projectes en procés com per exemple seria el de Google, Mercedes-Benz, Tesla o Chevrolete. Arribats a aquest punt on la part tècnica s'està desenvolupant ràpidament, hauríem de veure algunes de les diferències que els diferents models presenten.

El model de Mercedes-Benz, a part d'utilitzar un motor elèctric de 200 kilòmetres d'autonomia, també compta amb un motor d'hidrogen, cosa que cap dels altres models no té. Però un dels possibles problemes podria presentar, si s'utilitzés ara mateix, és que cada cop que l'hidrogen del motor s'esgotés se n'hauria de posar més en llocs específics, possiblement bastant lluny del lloc on vivim.

Tesla i Chevrolete utilitzen únicament motors elèctrics i els dos són autònoms, tot i que els dos també compten amb conducció manual. Les bateries del Tesla es carreguen en només mitja hora per obtenir una autonomia de 474 Km, a més compta amb un sistema de radars que facilita el canvi de carril. El Chevrolet té un sistema de càrrega inalàmbrica i un reconeixement d'Iris de l'ull per accedir al vehicle.

El model de Google és bastant més simple, té un sistema de radars i és completament autònom. De moment només és un prototipus, però Google no descarta posar-lo a la venda en els propers anys.

Actualment els cotxes autònoms estan en una fase de desenvolupament i els primers prototipus s'estan presentant, tot i que encara falten alguns anys perquè puguem veure els primers cotxes autònoms al mercat.

L'avenç de la tecnologia durant els últims anys ha permès desenvolupar aquests vehicles. Com que acaba de començar la utilització d'aquests softwares, els primers prototipus tindran un preu elevat de sortida, però amb els anys s'economitzaran i seran assequibles a gairebé tothom. Així doncs, són vehicles amb futur: no contaminen i són més segurs.
Bernat Tresserras i Aitor Mato

Cap comentari:

Publica un comentari

Deixa la teva opinió