El projecte Compartim és un projecte interdisciplinari que involucra des dels alumnes més petits de l'escola, fins als més grans, i, també, a tot l'equip docent; neix amb la voluntat d'aprendre junts i la il·lusió de fer sentir tothom part de la comunitat educativa.
L'objectiu del Compartim és aconseguir que els alumnes siguin capaços d'utilitzar els recursos necessaris, els coneixements, les habilitats i les aptituds, d'una manera flexible, adequada i en tota la seva complexitat, en contexts i situacions canviants i diverses.
És un treball que parteix d'un context, aquest any el Modernisme, i que requereix l'aplicació de coneixements de diverses àrees. La seva metodologia facilita l'adquisició de competències del propi coneixement, incentiva processos d'investigació, potencia el treball cooperatiu i facilita la comunicació i el diàleg.
El projecte Compartim del curs 2015-16 ens ha traslladat fins al Modernisme
Els alumnes de P3 i P4 van treballr de manera conjunta sobre Antoni Gaudí. Van fer una sortida a la Pedrera de Barcelona per conèixer millor el seu tema, i, per tant, dissabte dia 5 de març van ambientar tota la zona d'infantil basant-se en aquest arquitecte i les seves obre;, és a dir, quan passejàveu per la zona d'educació infantil podíeu trobar la Sagrada Família, la casa Batlló i un treball de trencadís.
Un cop fora de la zona d'infantil, al pati de l'escola, van exposar el seu projecte els alumnes de P5, que aquest curs han treballat Santiago Rusiñol; el seu producte final fou una merceria en homenatge a L'auca del senyor Esteve, i la recreació de dos quadres de l'artista treballat. També simbolitzaren el mar de Sitges, perquè a Rusiñol li agradava molt i els nens van anar d'excursió a aquella vila per fer un estudi del mar i un taller. Al mateix pati, el grup de Pinacle de 3r i 4t d'ESO del professor Alfred va exposar un taller de ceràmica on els visitants van confeccionar la seva pròpia rajola modernista.
El menjador de l'escola va esdevenir una estança modernista, amb mobles i quadres de l'època i una mica d'ambientació modernista real. A la zona del vestíbul els alumnes de segon de Primària van fer la seva exposició sobre els elements naturalistes a l'art del Modernisme: hi havia una balconada, vitralls i tot d'elements naturalistes, com per exemple flors.
Tot seguit, pujant al primer pis, els alumnes de de primer de Primària havien treballat les finestres modernistes: a partir d'unes finestres confeccionades amb fusta real, van elaborar-ne vitralls. Dies enrere havia fet una sortida al Poble Espanyol per treballar el vidre. Amb el seu projecte van imaginar què devien veure en aquella època quan obrien una finestra, i també van fer què és el que veuen ara si obren una finestra de casa seva per comparar els canvis que hi ha pogut haver. En aquest mateix pis, a la zona de tercer, van treballar Raspall aquí a Granollers; és a dir, van fer la ruta modernista de Rapall, i van elaborar unes espectaculars maquetes d'edificis.
Els de quart van fer la seva exposició al Nexe esportiu i van representar-hi un saló modernista, amb la xemeneia i els mobles típics, i, a més, s'havien inventat relats imaginant-se vivències que podien viure famílies modernistes, per treballar l'àmbit lingüístic.
A l'edifici de l'ESO, els alumnes de cinquè van treballar el tema de la joieria i al seu espai podíeu trobar-hi la recreació de l'ambient del Palau de la Música, També van elaborar un taller de joies modernistes creades per ells mateixos. Els alumnes de sisè van treballar el tema del cartellisme i, a través del seu tòpic, s'han centrat en aspectes, per exemple, de la publicitat o el paper de la dona durant el Modernisme. Ells van exposar el seu producte final en un espai ambientat també com el vestíbul del Palau de la Música; l'entrada pel carrer Ponent semblava el Passeig de Gràcia de Barcelona, amb un fanal i una sèrie de vitralls que havien elaborat els alumnes.
A l'edifici de l'ESO, els alumnes de cinquè van treballar el tema de la joieria i al seu espai podíeu trobar-hi la recreació de l'ambient del Palau de la Música, També van elaborar un taller de joies modernistes creades per ells mateixos. Els alumnes de sisè van treballar el tema del cartellisme i, a través del seu tòpic, s'han centrat en aspectes, per exemple, de la publicitat o el paper de la dona durant el Modernisme. Ells van exposar el seu producte final en un espai ambientat també com el vestíbul del Palau de la Música; l'entrada pel carrer Ponent semblava el Passeig de Gràcia de Barcelona, amb un fanal i una sèrie de vitralls que havien elaborat els alumnes.
Els alumnes de 1r d'ESO van fer una recreació d'un taller artesanal de trencadís amb un mostrari de mosaics i trencadissos d'estil modernista, destinats a una possible reforma d'una casa. Per altra banda, els alumnes de 2n d'ESO van treballar les formes i la natura modernistes amb una exposició a la biblioteca de l'escola sobre les formes de la natura utilitzades per aquell moviment, les raons del seu ús... Hi havia un joc de descoberta per als visitants. Alhora, els alumnes de 3r d'ESO van treballar l'artista al Modernisme endinsant els visitants en la vida dels intel·lectuals de l'època a partir de la reconstrucció del cafè "Els 4 gats" i de la mai celebrada IV Festa Modernista de Sitges. Per últim els alumnes de 4t d'ESO van transformar les seves aules en una ciutat modernista en tota la seva activitat, exposant-hi el resultat pràctic dels seus projectes de recerca, i fent interactuar els visitants en els tallers que havien preparat.
Va ser espectacular!
Va ser espectacular!
Joan Barbancho i Paula Morales
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Deixa la teva opinió