divendres, 20 d’abril del 2018

Intercanvi dels alumnes de 4t d'ESO amb Alemanya

El passat 24 de febrer, els alumnes de quart d’ESO de l’optativa d’alemany, vam fer un intercanvi amb una escola d’Alemanya. Ja havíem tingut la sort d’haver-los conegut al setembre, quan ells van venir i això ens va donar un avantatge de cara a connectar amb les famílies.

El primer dia el vam passar a Munich. Com que estàvem acalorats d’estar a l’aeroport amb les maletes, en sortir el fred no ens va afectar. Però quan vam arribar al centre de la ciutat, ens va venir una ràfega d’aire glaçat i tots ens vam afanyar a posar-nos els guants. Amb les galtes vermelles, recorreguérem la ciutat. Hores més tard, vam arribar a l’escola, on els pares dels nostres companys ens esperaven amb el braços oberts. Tots estàvem impacients per instal·lar-nos a les nostres cases. Durant els següents dies, vam aprendre a ser autònoms, a crear llaços amb les famílies i a començar a desenvolupar la nostra parla alemanya.

Els moments que podríem destacar dels nostres primers dies són la visita a l’ajuntament, on ens va rebre l’alcalde, i l’excursió a l’església barroca del poble on ens vam allotjar. El sacerdot, amic del Papa de Roma i nascut a l’Argentina, ens va fer un fabulós recorregut per l’església en castellà i, a més a més, un company nostre va poder tocar-hi el seu famós orgue. Però el que no oblidarem mai serà el relaxant i meravellós “Jordanbad”: una colla de piscines de tots tipus que ens van fer gaudir d’una experiència paradisíaca. Podies triar entre aigua dolça o salada; aigua freda o calenta i, fins i tot, vam poder triar entre estar en una piscina exterior climatitzada a menys quinze graus.

El dimecres era moment d’excursió i la nostra destinació va ser el famós castell de “Neuschwanstein”, popularment conegut com el de Disney, on vam poder gaudir del millor paisatge i del millor “bratwurst” que hem tastat mai. Vint-i-quatre hores després érem a Stuttgart, al museu de “Mercedes-Benz”, que ens va semblar molt interactiu i interessant. Després vàrem anar a dinar i de compres.

L’últim dia, vam gaudir-lo amb les famílies fins que va arribar el moment de la festa de comiat: entre riures, cants i balls joiosos vam dir-nos adéu.

Una experiència inoblidable

Creiem que aquesta experiència, plena d’emocions, ens guiarà la resta de la nostra vida i es quedarà dins dels nostres cors per sempre. Moltes gràcies als professors que ho van fer possible i que ens van ajudar a créixer dia rere dia. Us devem una experiència que mai s’esborrarà de la nostra memòria.