Al llarg de la història, la societat sempre ha anat canviant i evolucionant, i per tant, les seves necessitats també han anat variant. En l’àmbit de l’aprenentatge han anat succeint una sèrie de canvis continus segons les necessitats de les persones. Actualment vivim en un món on els canvis són constants i ràpids, per tant el món educatiu es veu implicat i ha d’oferir en tot moment allò que la societat necessita.
Els nens i nenes d’avui són els adults del demà, i a l’escola, a la família i a la societat en general se’ls planteja el repte de preparar-los per a poder desenvolupar-se amb èxit. No és fàcil, però tampoc impossible i l’escola hi juga un paper decisiu. Cal que aquesta camini en la mateixa direcció que la societat.
És imprescindible tenir clars els objectius que volem assolir i quin tipus d’escola volem aconseguir. Cal compartir aquest projecte, responsabilitzar a l’escola i generar compromís per poder assolir-lo amb efectivitat.
L’escola 21, proposa un procés d’innovació que es farà al llarg de 3 anys. Treballarà a través de 2 accions: crear un ecosistema d’escoles amb pràctiques educatives avançades que faci referència al procés de canvi i seleccionar 200 centres educatius a través d’una convocatòria per a que se sumin a generar un ecosistema educatiu avançat, un d’ells, la nostra escola. D’aquests, 30 rebran un acompanyament i capacitació intensius per tal de garantir el seu canvi.
Acollim aquest projecte amb gran entusiasme ja que és una manera de créixer com a escola d’un mode innovador i diferent.
Berta Canal i Paula Monleón
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Deixa la teva opinió