dijous, 9 d’abril del 2015

De notes del pentagrama a avaluacions escolars


Dins del marc de Projectes de Recerca de 4t d'ESO, volem explicar-vos l'experiència d'un treball sobre l'educació musical, amb el qual es pretenia demostrar si la música que ens envolta aporta beneficis al nostre cervell.

A través de la investigació realitzada, s'ha confirmat que estudiar música afavoreix els següents aspectes:
  • L'educació en l'autoestima. 
  • L'educació per garantir l'equitat d'oportunitats. 
  • L'educació per a la ciutadania, el diàleg i la cohesió social. 
  • La millora de l'aprenentatge de la llengua, a través de les lletres de cançons. 
  • El bon desenvolupament del cervell de les persones. 

En definitiva, les investigacions realitzades amb aquest projecte han mostrat que la música pot ser l'eix principal de tots els aprenentatges.

Per a dur a terme el treball, les seves autores es va entrevistar a diverses persones relacionades amb el tema, com ara directors d’escoles de música i metges especialistes a tractar amb gent que té dificultats, i també es van passar enquestes sobre la qüestió a determinades escoles de Granollers que basen el seu sistema educatiu en la música. Centres que, precisament, han millorat els seus resultats en les proves de Competències Bàsiques.

D'entre totes les entrevistes, va ser especialment interessant la realitzada a Anna Maria Piera, directora del Conservatori de Granollers. En resum, l’Anna ens va dir que al Conservatori potenciaven molt la música en els infants, ja que està demostrat que el seu cervell és com una esponja i els és molt més fàcil adquirir nous coneixements. També va explicar que tractaven amb musicoteràpia (una ciència que “ajuda a través de la música”) els nens amb autisme del centre Montserrat Cavaller de Granollers i els nens amb síndrome de Down. En paraules de l'Anna M. Piera, “mai és tard per endinsar-se en el món de la música, i estic segura que si les escoles posessin de la seva part, les futures generacions serien més innovadores, sensibles i creatives”.

Així doncs, podem confirmar que la música hauria d’estar molt més present a les escoles a causa dels múltiples beneficis que aporta.

Xènia Pons i Clàudia Alié

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa la teva opinió