Els alumnes del projecte Pinacle s’encarreguen de tenir cura de
l’hort de l’escola. Aquest
projecte va dirigit als nois i noies de 3r i 4t d’ ESO que, per alguna raó,
mostren dificultats importants per assolir els objectius de curs. Els trets característics del projecte són:
Hi ha una organització diferent de les
àrees i es treballa majoritàriament per àmbits: àmbit científic i
tecnològic, àmbit lingüístic i social, i àmbit pràctic.
Àmbit lingüístic i social.- inclou els aspectes bàsics corresponents
a les matèries de ciències socials, geografia i història, educació per a la
ciutadania, educació ètico-cívica, llengua catalana, llengua castellana,
llengua estrangera i alternativa a la religió.
Àmbit científic i tecnològic.- inclou els aspectes bàsics
corresponents a les matèries de matemàtiques, ciències de la naturalesa i
tecnologia.
Àmbit pràctic.- són aquelles activitats que es
realitzaran fora del centre, en altres espais i en empreses vinculades amb
l’Ajuntament de Granollers.
Hem
demanat als nostres companys per la seva feina a l’Hort:
1. Què feu a l’hort?
A
l’hort cultivem hortalisses, preparem la terra per poder plantar. A més ens
expliquen ciències naturals relacionades amb la planta que cultivem, és a dir,
ens expliquen quin és el temps adequat per cultivar cada planta, la quantitat
d’aigua que necessiten…
2. Què
planteu?
A l’hort plantem cebes, naps, enciams
,tomàquets…
3. L’hort de l’escola és un hort biològic, per què?
Sí
que ho és per què ho fem tot nosaltres,
preparem la terra, no utilitzem “la química artificial”…
Obtenim aliments sans, d’elevada
qualitat, sense malmetre el medi ambient i preservant els equilibris i la salut
de la natura.
4.Què feu
amb els productes que obteniu?
Depèn
de nosaltres, sinó en els volem emportar els llencem a una caixa que es diu compos , que serveix per fer adob
natural.
5.Us agrada fer l’hort?
Sí,
i perquè hi aprens moltes coses noves que no sabíem.
Jorge De Lozoya i Marc Viñallonga
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Deixa la teva opinió