La metodología TBL (Task Based Learning) forma part del conjunt de nous mètodes del projecte d'Escola nova 21 que s'estan posant en pràctica al Col·legi Jardí. Ens ensenya a pensar amb destresa a través dels continguts curriculars, des d'infantil fins a l'ESO.
S'ha comprovat que el pensament dels nens i nenes sovint és poc ordenat i té com a conseqüència estrés de mires, confusió, carència d'ordre i precipitació, i aquests problemas es manifesten quan s'ha de prendre decisions, solucionar problemes i argumentar.
Les rutines de pensament consisteixen en una sèrie d'activitats que utilitzem a l'aula i que contribueixen a generar i potenciar destreses de pensament, amb les quals els alumnes gestionen el seu pensament alhora que descobreixen models de conducta que els serviran per a tota la vida i que els ajudaran a comprendre, pensar, argumentar, i solucionar problemes de manera creativa.
El mètode TBL aconsegueix una millora en la conducta i l'aprenentatge. Els alumnes que eren tímids participen i interactuen molt més a classe, i també són més inquiets i actius intel·lectualment parlant. Els infants impulsius es controlen, cosa que pares i mares van notant dia a dia, el seu llenguatge es va fent més elaborat i es qüestionen les coses intentant sempre trobar un resultat.
Una part inseparable del TBL és el mètode Vess, que consisteix a aprendre a mirar-se a un mateix i reflexionar sobre com hem seguit al procés de pensament. És a dir, com hem pensat. I això és important, ja que en revisar el procés de pensament, ens fem conscients del possibles errors i, per tant, podem corregir-los.
Som en un moment de canvi i renovació escolar, que impulsa el desenvolupament de la capacitat de resoldre positivament problemes del dia a dia i que té com a objectiu final fomentar en els alumnes hàbits de pensament i habilitats necessàries per portar una vida plena.
Liza K i Chaimae Chafi
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Deixa la teva opinió