diumenge, 6 de desembre del 2015

Ens endinsem en el món de la música amb l'Alba Aparicio

Algun cop heu sentit alguna atracció per la música? Algun cop us heu preguntat alguna cosa sobre la música provinent de Granollers? 


A la nostra classe de 4t d'ESO-A comptem amb una jove promesa de la música, l'Alba Aparicio, la qual canta amb la coral Amics de la Unió. Ara descobrirem una mica més sobre ella i sobre el món musical de les corals.


Com es diu la vostra coral? On està situada? Qui és el vostre director?
La nostra coral es diu "Societat Amics de la Unió" i està situada a Granollers, i la nostra seu es troba al Carrer Travesseres. El nostre director es diu Josep Vila i Jové.

Quin tipus de música escoltes?
Escolto tot tipus de música però no m'agrada gens el Reggaeton ni el Dubstep.

Quan vas començar a sentir interès per la música? Per què?
Vaig començar a sentir interès per la música quan vaig veure que cantar era molt divertit i m'agradava molt.

A quina edat vas començar a fer música com a extraescolar?
Als 6 anys perquè vaig veure que la meva germanna també cantava en una coral i vaig voler seguir-ne els passos.

Quin tipus de cançons canteu? I ens quins idiomes?
Cantem tot tipus de música però sobretot ens centrem en la clàssica i tradicional. Cantem en català, castellà, anglès, francès, italià, alemany, japonès i xinès.

Què sents quan surts a l'escenari a cantar?
Cantar és el meu dia a dia i és una cosa que faig sovint. Però quan surto a cantar a escenaris importants sento molta emoció i adrenalina.

Recordes la teva primera vegada en un escenari important?
Per a mi, quan era petita, tots els concerts eren importants i emocionants a la vegada. Però el primer cop que vaig pujar a un escenari important va ser a Luxemburg.

Heu guanyat algun premi a nivell internacional?
A nivell internacional vam guanyar un concurs a Luxemburg al qual es presentaven coralls d'arreu d'Europa i no ens esperàvem aquesta victòria perquè hi havia gent més adulta.

Quina és la cançó més significativa de la vostra coral?
Doncs totes ho són, però la més representativa és una cançó amb molt de moviment i la vam aprendre per al concurs que vam guanyar, la cançó és diu Hoquetus.

T'agradaria dedicar-te en un futur a la música?
No és el meu gran somni però, és clar, ara m'ho prenc com un hobbie. Hi ha gent que s'hi vol dedicar però jo no em veig en un futur dedicant-me a la música en solitari, encara que sí que m'agradaria seguir cantant en una coral.


Alex Medina i Junio Kevin Jaldín

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa la teva opinió