dijous, 3 d’abril del 2014

Un crack de l'anglès

Oriol Navarro Pons és un alumne de l’escola Jardí de Granollers que actualment fa 4t ESO. Durant el primer trimestre va dur a terme un curs d’anglès online de la Universitat de Meryland, Estats Units, a través de la pàgina web https://www.coursera.org/‎, que durava sis setmanes i tractava de desenvolupar idees innovadores, d’aprendre a crear empreses i conèixer els factors que s’hi han de tenir en compte. Hem parlat amb ell perquè ens expliqui en primera persona aquesta experiència:

Com estava organitzat el curs?
Cada setmana es treballava un tema en relació al curs i et donaven uns vídeos d’una classe d’Universitat del qual havies de prendre apunts i al final de la setmana es feia un examen.  Els vídeos tenien subtítols en anglès i els podies regular la velocitat; al principi jo els posava a 0,75, que era el mínim, i una vegada el curs ja va arribar al seu final, ja seguia la velocitat 1,5, que seria l’entremig.

Què passava si no feies l’examen en la data indicada?
Si et passaves un dia de la data, et restaven 25 punts.

Cada setmana feies el mateix?
No, al final de tot el curs havia de fer un projecte. Ells em donaven uns quants informes de l’empresa que havies d’avaluar, quants treballadors hi hauria, quins eren els objectius, els diners amb els quals partien... Jo vaig haver d’avaluar un bar-cafeteria.

Has trobat útil el curs?
Sí, molt útil, no només pel que t’ensenyen sinó perquè aprens molt d’anglès, frases, vocabulari... Però necessites temps, molt de temps.

Tornaries a fer el curs?
Sí, el tornaria a fer però en aquest moment no, perquè és necessita molt de temps. El faria durant una època en la qual no tingués exàmens ni treballs.

Recomanaries a la gent que el fes?
Jo recomanaria a qui volgués fer que el faci, una recomanació molt gran és que el tema que triïs t’agradi ,perquè si no, serà molt pesat i segurament no l’acabaràs.

Quina nota vas treure?
Jo vaig treure un 92% que seria un 9,2. Perquè et donessin un títol necessitaves treure com a mínim un 70% i si treies més d’un 90% el títol era amb distinció.

El títol és oficial?
El títol es oficial però perquè el puguis presentar i que sigui corroborat has de pagar uns diners, per així poder demostrar que qui ha fet l’examen ets tu, però jo no ho vaig fer, això.


                                                                                             Carla Rovira i Andrea López

1 comentari:

Deixa la teva opinió