divendres, 12 de juny del 2015

Una excursió al passat

La ciutat de Tàrraco (Tarragona) va ser el primer assentament romà a la Península. Avui la ciutat encara conserva restes de l'època considerades patrimoni de la humanitat per la UNESCO. És per això que els alumnes de llatí, seguint el que és ja una tradició d'aquesta matèria de 4t d'ESO, vam anar a visitar aquest espai cultural.

Ens vam trobar a tres quarts de vuit a l'estació de Granollers Centre per posar rumb a Tarragona, on inesperadament, mentre esmorzàvem, va arribar un home amb una espasa a l'esquena:  era el guia de la nostra visita, en Marc. Aleshores ens vam dirigir cap a les restes del circ romà, tot passant per la Via Augusta.

Després de caminar una estona, vam arribar a un museu on hi havia una maqueta de l'antiga Tàrraco, que en Marc va utilitzar per explicar-nos la ruta que seguiríem durant la resta del matí. El proper punt era la muralla de la ciutat, on vam veure estàtues, canons, i ens vam poder endinsar en la cultura romana gràcies a les anècdotes que ens va explicar el guia. El camí de la muralla ens conduí cap al museu d'història de la ciutat, on vam gaudir de les restes trobades just allà on estàvem nosaltres. Per últim ens vam acomiadar del guia a l'amfiteatre romà, al davant del mar.

Però... no tot va acabar aquí. Vam dinar en un parc, i tot anava de meravella fins que, a l'estació, i ja apunt per marxar, van anunciar per megafonia que el tren arribaria una hora i mitja més tard! Que Júpiter ens salvi!