dilluns, 19 de març del 2018

Yes We Help

Mai has pensat en un canvi? Mai has sentit un buit que no ets capaç d’omplir sense produir un canvi o contribuir-hi? L’anhel d’aquest canvi és el que permet, sempre ho ha fet, el desenvolupament de la humanitat.


Yes We Help és una organització relativament recent; concretament, es va fundar l’any 2016 a Ghana, amb un equip format per deu voluntaris, el número dels quals s’ha incrementat ràpidament fins arribar als cent.


Objectius:


El principal objectiu d’aquesta organització és “oferir voluntaris a nivell internacional amb la finalitat d’unir persones que volen ajudar amb aquelles persones que necessiten ajuda”, com ells mateixos afirmen. 

Finançament:


Es destina la majoria dels ingressos als diferents projectes escollits en cada territori, la resta s’inverteixen en recursos de sensibilització i captació d’ajudes, per tal de poder portar a terme més projectes cada any. 

Projectes vigents:


Com a projectes solidàris de l’entitat, sobre els quals pots realitzar consultes prèviament, existeixen els següents:
  • El projecte d’educació, amb el qual es dona suport a l’equip de professors, s’ajuda els alumnes amb necessitats especials i s’imparteixen classes segons el temari de l’escola. Els helpers poden aportar idees i nous mètodes d’ensenyament més amens i didàctics.
  • L’orfenat, on, mitjançant activitats lúdiques i esportives, s’ajuda els adolescents a potenciar les seves qualitats i a fomentar la seva capacitat de superació. A més a més, es dona de menjar i es banya als nadons més petits, i es realitzen tasques de restauració i decoració de l’orfenat per a convertir-lo en una llar millor.
  • I el projecte de salut, que dona suport d’infermeria, intervenint en diferents departaments. Es fan rutines de seguiment de l’evolució dels pacients i el manteniment de les condicions del material necessari per portar a terme les intervencions mèdiques.


Bàsicament, l’entitat contribueix a la millora global a través dels anteriors projectes, tot i que també han portat a terme projectes diferents: per exemple, van posar a la venda collarets amb el símbol de la Terra, que també podem trobar al seu logotip. Els collarets es van esgotar i al juny en tornaran a tenir. 

A més a més, també et donen l’oportunitat de participar en petites accions solidàries, com les que trobareu en les imatges següents:

La setmana passada vaig estar parlant amb una membre de Yes We Help, que em va explicar que porta uns anys participant en els projectes als estius i que ho considera una cosa única, que li va canviar la vida i que s’ha de provar una vegada a la vida. També em va dir que el fet que tanta gent se sumi a la causa la impressiona moltíssim. Després, vam estar parlant sobre la meva situació, va preguntar-me quins eren els meus plans i quan tenia previst participar. Em va confirmar els projectes en què tenia l’oportunitat de contribuir i va enviar-me diferents documents amb informació. Finalment, em va demanar si podia penjar a les meves xarxes socials una imatge amb el link del seu perfil perquè arribés a més gent, ja que la difusió és un dels principals objectius.

A mi m’ha atret molt la idea i ja hi tinc un lloc, de fet, ja tinc el collaret solidari, i tu, què fas per millorar el Món?

Diana Illa Cruz

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa la teva opinió