dimarts, 19 de desembre del 2017

Auxiliar de conversa 2017-2018

Entrevista a la Linda

Per començar...

Un auxiliar de conversa és un llicenciat recent o un estudiant universitari d'últim anys que sota la coordinació i supervisió d'un professor titular, vol reforçar les capacitats orals de l'alumnat, la pràctica específica de la conversa i ensenyar la cultura del seu país.

En aquest col·legi el primer auxiliar de conversa que vam tenir va ser en Devin. El segon any vam tenir la Lilian. I la tercera va ser la Sophie. Aquest any tenim a la Linda, ve de Sud-Àfrica on viu en una ciutat anomenada Port Elizabeth, que se situa al sud-est del país. Li hem fet una entrevista per conèixer una mica més d'ella i del seu país d'origen:

Quants anys tens?
Tinc 23 anys però compliré els 24 en 4 mesos.

Explica'ns alguna cosa sobre la teva vida laboral i què estudies en aquest moment, si estàs estudiant.
Ara estic estudiant el curs "com ensenyar anglès com un idioma secundari"

Per què vas escollir Barcelona i per què vas decidir ser una auxiliar de conversa?
Recentment he acabat d'estudiar a la universitat i vaig sentir que no estava preparada per començar una feina després de l'últim any de carrera, així que vaig voler prendre'm un descans i viatjar una mica, i vaig decidir agafar l'oportunitat de venir aquí. Vaig llegir a Internet aquesta oportunitat i vaig escollir Barcelona perquè he sentit que és una ciutat preciosa i realment m'agrada estar a prop del mar. Així que sí, vaig escollir estar en aquesta àrea i per sort vaig poder anar on jo volia.

Així que tu els vas dir on volies estar?
Sí. Perquè pots escollir el lloc que vulguis de Catalunya o València, i Barcelona és un lloc molt turístic i vaig pensar que, si era la meva primera vegada a l'altre costat de l'oceà, volia estar al mig d'una ciutat turística.

Trobes a faltar la teva família de Sud-Àfrica?
Bé... Encara no els trobo a faltar perquè només porto aquí 3 setmanes, però la setmana passada vaig enyorar-los perquè la meva germana acaba de tenir 2 fills i desitjaria poder estar allà en aquest moment.

Quines són les diferències més importants entre Sud-Àfrica i Catalunya?
La més gran sens dubte és l'horari i la manera com funciona un dia a Espanya. A Sud-Àfrica tot comença abans i acaba abans, i és difícil acostumar-s'hi al principi.

Això els passa a molts estrangers aquí.
Sí, crec que Espanya té un horari molt diferent. I la gent és molt amable i molt respectuosa però això també passa a Sud-Àfrica.

Quina és la cosa o fet preferit de Catalunya?
Actualment, diria que és l'orgull de Catalunya perquè està passant per un moment molt difícil i estan molt orgullosos. I una cosa que m'encanta és el menjar, m'agrada que hi hagi marisc a la dieta mediterrània, però el meu plat preferit són les tapes.

Has tingut temps per visitar els monuments més importants de Barcelona?
Encara no els he vist tots, però he estat en alguns com Montjuïc, la plaça Catalunya i les Rambles. També he anat als búnquers i em van agradar molt. Vaig veure la Sagrada Família però no vaig entrar-hi, i demà aniré a Barcelona a conèixer-la una mica més perquè hi ha molt per veure.

Quins són els plats més populars del teu país? T'agrada el menjar d'aquí? Quin prefereixes?
El plat més importants de Sud-Àfrica és..., bé, no sé com explicar-ho...; és com un poridge elaborat de farina de blat, que es diu Pap i se serveix amb carn. 

La barbacoa (BBQ) es fa molt a Sud-Àfrica i s'anomena Braai, és molt popular allà.


Com és ser una auxiliar de conversa?
Estic gaudint de l'experiència però és molt difícil perquè desitjaria poder-vos entendre... Sigui com sigui en gaudeixo molt.

Luzia Parache i Marina Cuchillo

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa la teva opinió